حفاظت و ترمیم وسایل نقلیه جاده ای فرآیند بازگرداندن وسیله نقلیه به وضعیت اولیه خود است، خواه خودرو به طور جزئی اسقاط شده باشد یا به طور کامل. ترمیم خودرو را می توان در بسیاری از دوران های مختلف خودرو اعمال کرد. هدف گروههای حافظ اتوبوس خرید اتوبوسهای دورههای مختلف برای بازگرداندن آنها به شرایط اولیه است. اتوبوس ها اغلب به رنگ اصلی اصلی صاحب اصلی خود بازیابی می شوند.
1949 VW Bug/Beetle بازسازی شد
ترمیم به معنای حذف، تعویض یا تعمیر قطعات یک وسیله نقلیه است، در حالی که حفظ به معنای حفظ اجزای اصلی است. اگرچه ترمیم خودرو معمولاً به عنوان بازسازی یک وسیله نقلیه “از وضعیت اولیه در تلاش برای بازگرداندن آن به وضعیت جدید یا بهتر” تعریف می شود، [1] سبک های زیادی وجود دارد که یک وسیله نقلیه را می توان بازیابی کرد، هر یک از آنها می تواند به صلاحدید، تمایل یا سلیقه مالک یا تعمیر کننده وسیله نقلیه انجام شود.
تعمیرات خودرو سطوح مختلفی دارد. بالاترین سطح کیفی که عموماً برای مرمتکنندگان آماتور غیرقابل دستیابی است، سطح Concours d’Elegance است. اینها اتومبیل هایی هستند که اغلب به درجه ای فراتر از کیفیتی که در زمان خروج از کارخانه بودند بازسازی می شوند. عملاً هیچ نقصی در کیفیت قطعاتی که واقعاً بازسازی شده اند وجود ندارد. آن دسته از قطعاتی که در ابتدای فروش روی خودرو قرار نگرفته اند، باید بالاترین سطح تناسب و پرداخت را داشته باشند و به نظر می رسد که قطعات اصلی بوده اند. خیلی از کنکوراتومبیلها رانده نمیشوند مگر در فواصل کوتاه از تریلرهایشان تا میدان نمایش. برای مثال، دستورالعملهای باشگاه خودروهای عتیقه آمریکا (AACA) این است که “یک وسیله نقلیه عتیقه را ارزیابی کنید که به همان حالت بازسازی شده است. فروشنده می توانست وسیله نقلیه را برای تحویل به مشتری آماده کند.” [2]تنها زمانی که یک خودرو به طور کامل به شرایطی که برای اولین بار در آن فروخته شده است بازگردانده شود، در نظر گرفته می شود که بازسازی شده است. ممکن است جنبه های مختلف خودرو بدون بازسازی خودرو تعمیر شود. خودرویی که کار نمیکند را میتوان در حالت در حال کار تعمیر کرد، اما این به این معنی است که اکنون کار میکند و به این معنا نیست که هیچ بخشی از خودرو بازسازی شده است. ترمیم خودرو به این معنی است که خودرو به شرایطی که برای اولین بار فروخته شده بود بازگردانده شد. هر چیز دیگری یا تعمیر یا ریستومد است. بین این دو نقطه افراطی، حجم وسیعی از خودروهایی که به عنوان رانندگان، خودروهای نمایشگاهی محله و 20 فوتی دیده می شوند، قرار دارند – به این دلیل که از فاصله 6 متری (20 فوتی) عالی به نظر می رسند. بسیاری از راهنماهای ارزش شش سطح کیفیت را ارائه میکنند، از یک خودروی «فقط قطعات» تا بهترین در «شماره 1» – از هر نظر کاملاً عالی.
ترمیم یک ماشین یک کار دلهره آور است، کاری نیست که به راحتی انجام شود یا توسط افراد بی تجربه انجام شود. بازسازی کامل می تواند سال ها طول بکشد و ده ها هزار دلار هزینه داشته باشد. [3] اغلب، و به طور کلی، بیش از آنچه که ارزش نهایی خودرو خواهد بود. بسیاری از مشاغل باید به فروشگاه های تخصصی واگذار شوند. کسانی که دانش و تجهیزات ویژه برای انجام این کار را دارند. اغلب یک بازسازی پس از شروع ناتمام می ماند و می توان خودرو و قطعات را با کسری از ارزش خود خریداری کرد. با این حال، اگر شخصی یک پروژه ناتمام را بخرد، ضروری است که مطمئن شود که همه قسمت ها آنجا هستند. پیدا کردن قطعات برای یک ماشین یتیم یا کمیاب گاهی اوقات ممکن است غیرممکن باشد. این امر مستلزم ساخت قطعات از ابتدا، به طور کلی با تلاش و هزینه زیاد است.
برای ترمیمکنندههای آماتور یا حتی با تجربه، تعداد زیادی منابع، کتاب و مجلات کمکی ( به عنوان مثال Skinned Knuckles در ایالات متحده یا Practical Classics در بریتانیا) برای کمک به بازسازی کل ماشین یا قطعات خاص وجود دارد. همچنین وبسایتهای علاقهمندی وجود دارند که میتوانند مشاوره و مخاطبین مفیدی را برای بازسازی خودرو ارائه دهند.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.