بهترین انجین های ایرانی و تیون آنها

معایب موتور tu5, موتور tu5 چند اسب تحمل میکنه، خرید تراتل tu5

بهترین انجین های ایرانی و تیون آنها

xu10 یا موتور زانتیا 2000 بعد از نصب کیت توربو شفیق پرفورمنس 400اسب به

صورت استاندارد توان میده و میشه گفت با کمترین هزینه بیشترین بازدهی رو داره.

بهترین موتور ایرانی، موتور xu10
خرید موتور زانتیا 2000، قطعا بهترین موتور برای تقویت در ایران موتور زانتیا دوهزار است.

به چند علت:

1. حجم این موتور از سایر موتورهای موجود در ایران بیشتره

2. موتور 16 سوپاپه و در دورهای بالاتر کم نمیاره

3. بلوک سیلندر چدنیه و میتونه فشار زیادی رو تحمل کنه(از لحاظ تئوری هیچ فرقی با موتور فورجی شست و سه میتسوبیشی نداره).

4. لوازم افترمارکت اکسترنال( مثل منیفولد و هدرز) براش زیاده البته مهمترین مشکلش که باعث شده تو ایران کم روش کار بشه…

این موتور فابریک فقط رو زانتیا هستش که گزینه خوبی برای تقویت نیس و

دوستانی که این موتور رو روی پارس و 405 نصب میکنن نمیتونن براش مجوز

دریافت کنن.

بهترین روش برای تقویت نصب توربو هستش البته به صورت اتمسفر هم تا یه حدی

میتونید قدرت بگیرید. تو ایران نمونه 430 اسب بخاریه توربو رو دیدم.

موتور های mi16 – gti6 هر دو ایکس یو تن محسوب میشن.

معایب موتور tu5, موتور tu5 چند اسب تحمل میکنه، خرید تراتل tu5

انجین TU5
یا همون موتور 206 تیپ 5، محبوب ترین موتور برای تقویت تو ایرانه مخصوصا

اتمسفر، این موتور هم 16 سوپاپه و بلوک چدنیه، شاید دلیل محبوبیتش اینه که

همچنان تولیدش ادامه داره.

روی تمامی پژو های خط تولید ایران خودرو سوار شده و البته مهم تر از همه اینکه

لوازم افترمارکت چه اینترنال و چه اکسترنالش زیاده.

تو ایران معمولا اتمسفر تقویت میشه ولی مدل ها توربو هم زیاد دیده میشه. تو

ایران نمونه 200 اسبی اتمسفر و 240 اسبی توربو رو دیدم.

خرید تراتل EF7، قیمت تراتل EF7، تقویت موتور EF7، خرید منیفولد فلزی EF7

انجین EF7

موتور ملی یا همون شاتون😁، معمولا این موتور به صورت توربو تقویت میشه که

البته هزینه بالاتری نسبت به تیوفایو داره، این موتور هم 16 سوپاپه و بلوک چدنیه

و حجمش یکم از تیوفایو بیشتره.

زمان بندی متغیر سوپاپ داره که باعث میشه گشتاور تو دورهای پایین حفظ بشه و

قدرت در دورهای بالا هم زیاد باشه،مشکل اصلی موتور در سیستم روغن رسانیه که

هنوزم نتونستن حلش کنن (در مدل های قدیمی تر مشکل حرارت بالا هم بود) لوازم

اینترنال این موتور زیاد و لوازم اکسترنالش کمه. تو ایران نمونه 250 اسبی توربو رو

دیدم.

خرید تراتل xu7، تراتل چیست؟ تراتل پژو 405 شفیق پرفورمنس

انجین XU7

معروف به موتور پژو یا همون سلطان واشر😁، این موتور برخلاف موتور های قبلی

8 سوپاپه، بلوک الومینیومی داره و از بوش تر در اون استفاده شده.

بنابراین گزینه مناسبی برای تقویت نیست اما به علت طراحی ضعیف مکش، دریچه

گاز، منیفولد(عجیبترین منیفولدیه که تو ماشینا دیدم) و سرسیلندر معیوب، پتانسیل

نهفته ای درون خودش داره که باعث میشه بشه با کمترین هزینه این پتانسیل رو ازاد کرد.

روش توربو برای تقویت اصلا توصیه نمیشه، روش های معمول تقویت، بهینه سازی

ورود هوا و خروج دود با لوازم افترمارکت هستش.

تبدیل موتور به 16 سوپاپ، که در واقع همون موتور زانتیا هستش(دوستانی که

نمیدونستن فک کنم یکم شوک وارد شد بهشون) و یا استروکر کردن موتور و تبدیل

به ایکس یو ناین(یا همون ایکس یو ام) هستش.

دوستان از این موتور تا یه حدی میشه توان بیشتر گرفت (تا حدود 40 درصد) و

بیشتر از اون توصیه نمیشه. در ایران نمونه 145 اسبی اتمسفر رو دیدم.

 

بقیه موتورهای موجود در ایران مثل موتور 206 تیپ 2،موتور روا(اونجر)، موتور پراید و موتور تیبا معمولا کمتر کسی دنبال تقویت این موتورهاس و لوازمشون هم خیلی کمه پس بحثی راجع بهشون نمیکنیم.

 

بفرس برای دوستای شاتون سوار و واشر سوار.

 

بهترین انجین های ایرانی و تیون آنها، لوازم تیونینگ ارزان، تیونینگ خودروهای ایرانی، مشاوره تیونینگ رایگان، لوازم افترمارکت قسطی، تیونینگ قسطی، انفجار موتور پژو، نگهداری و تعمیرات در تیونینگ

motorsport
ارسال دیدگاه