خرید سرسیلندر افترمارکت TU5 مناسب استیج توربو
سرسیلندر سفارشی موتور اسپرت 98 برای ارقام بوست بالا
اولین تفاوت سرسیلندر افترمارکت
این نوع سرسیلندر در مقایسه با فابریک وزن بیشتری دارد به دلیل زخامت بیشتر دیواره های سرسیلندر و آلیاژ به کار رفته
سرسیلندر تقویتی TU5
سیلندر برای ایجاد محفظه احتراق است. سر سیلندر افترمارکت TU5 همچنین محفظه چرخ دنده سوپاپ و شمع ها را تشکیل می دهد. در داخل سرسیلندر تقویتی TU5 گذرگاه های پیچیده ای برای خنک کننده و روغن وجود دارد. سرسیلندر کامل tu5 همراه با اجزایی که در آن قرار دارد، به عنوان انتهای بالایی موتور شناخته می شود.
از بسیاری جهات، سر مرکز کنترل مکانیکی موتور است. این نقطه ملاقات برای سیستم های مکش، اگزوز، احتراق و سوخت است.
ساخت و ساز
سر سیلندر افترمارکت TU5 چدن آلومینیوم ساخته شده است. تولید چدن آلومینیوم ریختهگری گرانتر است، اما کاهش وزن قابلتوجهی دارد و گرما را بهتر از چدن دفع میکند. تقریباً همه موتورهای بنزینی تولیدی از سر آلومینیومی استفاده می کنند، در حالی که چدن به دلیل استحکام بالاتر هنوز معمولاً برای دیزل ها استفاده می شود.برای موتور اسپرت که کاهش حتی یک کیلوگرم وزن بسیار مهم است از چدن آلمینیوم استفاده میشود که مقاومت بالایی دارد.
فضای داخلی سرسیلندر افترمارکت TU5 شفیق پرفورمنس
شبکه پیچیده ای از گالری های روغن و گذرگاه های مایع خنک کننده است، حتی پیچیده تر از بلوک موتور. برای تشکیل این حفرههای داخلی، سرها اغلب با استفاده از روش ریختهگری فوم گمشده ریختهگری میشوند.
تغییرات و ارتقاء
عرشه سر سیلندر
یک سر سیلندر در طول عمر خود می تواند تاب بخورد و قسمت پایینی که با بلوک جفت می شود می تواند ساییده شود. به منظور بازیابی یک سطح کاملاً مسطح، سطح سر سیلندر در فرآیندی به نام دکینگ، لایهبرداری مجدد یا لایهبرداری سر ماشینکاری میشود.
پورتینگ یا پورت پولیش سرسیلندر TU5 فرآیندی است که در آن درگاههای موتور اصلاح میشوند – معمولاً باز میشوند و دیوارهها کاملاً صاف صیقلی میشوند. این باعث بهبود جریان گاز از طریق سر می شود. پولیش فرآیندی زمان بر است، اما می توان آن را در خانه با حداقل ابزار انجام داد و به همین دلیل در بین بازسازی کنندگان موتورهای DIY محبوب است.
محاسبات مدرن CFD (دینامیک سیالات محاسباتی) اکنون تمایل دارد به این نظریه متمایل شود که حتی پس از پورت کردن، اگر دیوارههای پورتها کمی خشن باقی بمانند و صیقل نشوند، کارآمدتر هستند
ریخته گری فوم از دست رفته
در این روش ریخته گری از مدل پلی استایرن سرسیلندر استفاده می شود که از چسباندن لایه ها به یکدیگر ساخته شده است. سپس مدل با ماسه ریخته گری بسته بندی می شود و تمام فضاهای خالی پر می شود. این یک قالب در اطراف پلی استایرن ایجاد می کند که سپس تبخیر شده و با چدن آلومینیوم مذاب جایگزین می شود. هنگامی که فلز جامد شد، شن و ماسه برداشته می شود و قبل از ماشینکاری ریخته گری شسته می شود.
محفظه احتراق
محفظه احتراق سرسیلندر افترمارکت TU5 فضایی است که مخلوط سوخت و هوا در آن سوزانده می شود. این توسط سر سیلندر در بالا، دیواره های سیلندر و با پیستون به عنوان کف آن تشکیل شده است. شکل محفظه احتراق توسط یک فرورفتگی در پایین سرسیلندر شکل می گیرد. شکل این شکاف تعیین می کند که چگونه سوخت با هوا مخلوط می شود و چگونه آن مخلوط می سوزد.
هدف دستیابی به احتراق کامل سوخت با پخش یکنواخت شعله در سراسر محفظه است. سوخت نیاز به مخلوط کردن دارد و این با ایجاد تلاطم – چرخش بسیار سریع – در مخلوط حاصل می شود زیرا پیستون در حرکت تراکم به سمت بالا حرکت می کند.
شکل محفظه احتراق در طول تاریخ موتور توسعه یافته است.
در یک محفظه گوهای شکل ، ضربه فشردهسازی مخلوط را از انتهای باریک گوه به انتهای پهنتر وارد میکند و آشفتگی ایجاد میکند و مخلوط را در اطراف شمع متمرکز میکند.
نیم محفظه یک فرورفتگی گنبدی شکل است که عموماً روی سرهای جریان متقاطع تک سوپاپ استفاده می شود. با محوریت شمع در محفظه یک مسیر شعله کوتاه تا سر پیستون وجود دارد. ماهیت کروی یک محفظه همی، قرار دادن سوپاپ های متعددی را که در اکثر موتورهای امروزی استفاده می شود، دشوار می کند.
پورت ها
درگاه های سرسیلندر گذرگاه هایی هستند که به هوا و گازهای خروجی اجازه ورود و خروج از محفظه احتراق را می دهند. سر سیلندر افترمارکت TU5
یک طرف بلوک معمولاً به ورودی هوا و طرف دیگر به منیفولد اگزوز متصل می شود. این به عنوان سر جریان متقاطع شناخته می شود و تا حد زیادی رایج ترین موردی است که یافت می شود. جریان معکوس اصطلاحی است برای سرسیلندری که در آن سوپاپها در یک طرف قرار دارند، اما به ندرت استفاده میشود، زیرا کارایی کمتری نسبت به طراحی جریان متقاطع دارد.
در موتورهایی با چندین سوپاپ ورودی و خروجی در هر سیلندر، ممکن است یک پورت در هر سیلندر یا یک پورت واحد برای همه سوپاپهای ورودی و خروجی وجود داشته باشد. محاسبات و تحقیقات زیادی روی شکلدهی پورتها انجام میشود تا از حداکثر حجم و سرعت هوای عبوری از آنها اطمینان حاصل شود.
طرح بندی سر سیلندر افترمارکت TU5
در موتور بادامک بالای سر (OHC) ، نوع غالب موتوری که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، میل بادامک در سر پیدا می شود، در حالی که برای طرح سوپاپ بالای سر (OHV) میل بادامک در بلوک قرار دارد.
www.motorsport98.ir
09210943837
نقد و بررسیها0
هنوز بررسیای ثبت نشده است.