قدرت موتور از کجا میاد؟

چطوری قدرت موتور رو افزایش بدیم؟ قدرت موتور از کجا میاد؟چطوری قدرت موتور رو زیادتر کنیم؟ بهینه سازی موتور ماشین چیست؟ چکار کنم 220تا بره؟

تیونینگ خودرو برای بهینه سازی مجموعه ای از الزامات عملکرد متفاوت موتور و افزایش قدرت موتور و عملکرد بهتر آن است. معمولاً این عملکرد موتور بالاتر و ویژگی‌های هندلینگ را نیز بهبود میبخشند، معمولا خودروها برای ارائه مصرف سوخت بهتر یا پاسخ نرم‌تر تیونینگ میشوند. هدف هنگام تیونینگ، بهبود عملکرد کلی خودرو در پاسخ به نیازهای راننده است.

 

همانطور که فرهنگ پیرامون خودروهای تقویت شده رشد کرده است، اصطلاح تیونینگ رشد کرده تا تغییرات زیبایی و سبکی را که مالکان برای شخصی سازی وسایل نقلیه خود انجام می دهند در بر گیرد. این تغییرات می تواند از تغییرات عملکردی موتور یا طراحی برای بهبود عملکرد خودرو تا تغییرات بصری که زیبایی شناسی خودرو را تغییر می دهد شامل می‌شود.

تیونینگ به مسابقات اتومبیلرانی مربوط است ولی بسیاری از خودروهای تیونینگ شده در هیچ شکلی از مسابقات مجاز رقابت نمی کنند.

جوهر اصلاح یک ماشین تیونر تلاش برای افزایش قدرت موتور قابل توجه – یا ظاهر شدن عملکرد بالا – از یک وسیله نقلیه موتوری استوک از طریق اضافه کردن، تغییر یا تعویض کامل قطعات است.

قدرت موتور از کجا میاد؟ چرا تیونینگ کنیم؟ معایب تیونینگ؟ TUNING

به دلیل وزن سبک و در دسترس بودن لوازم افترمارکت ارزان، خودروهای تیونینگ شده اقتصادی و جمع و جور عملکرد بالایی را با هزینه ناچیزی در مقایسه با خودروهای اسپرت اختصاصی نشان می دهند. با افزایش ورزش حرفه ای و مسابقه با چنین وسایل نقلیه ای، استفاده تفریحی از این وسایل نقلیه نیز افزایش یافت. رانندگانی که تجربه کمی در زمینه خودرو، مکانیکی یا مسابقه ای دارند یا اصلاً تجربه ندارند، وسایل نقلیه خود را برای تقلید از نسخه های چشمگیرتر خودروهای مسابقه ای با نتایج متفاوت تغییر می دهند.

motorsport
ارسال دیدگاه