آیا هدرز صدای ماشین را بیشتر میکند

در دنیای تغییرات پس از فروش، هیچ کتابچه راهنمای واقعی برای پاسخ به تمام سوالات شما وجود ندارد. ممکن است بشنوید که کسی درباره اینکه چگونه چند لوله فولادی ضد زنگ نصب کرده تا پرواز کند، لاف می زند. قبل از اینکه حسادت کنید، اجازه دهید در مورد آنچه که هدرزها واقعا انجام می دهند صحبت کنیم.

هدرزهای خودرو در مقایسه با منیفولد اگزوز فابریک صدای خودروی شما را بلندتر نمی کند. این افزودنی پس از فروش برای بهبود عملکرد خودروی شما و ارائه صدای تمیزتر اگزوز به شما استفاده می شود. حجم واقعی اگزوز تغییر نمی کند. راه‌های (آسان‌تر) دیگری برای بلندتر کردن صدای ماشین شما وجود دارد، اما نصب هدرز در این لیست نیست.

آیا هدرزها صدای ماشین شما را بیشتر می کنند؟ من این ایده و خیلی چیزهای دیگر را در این قطعه بررسی خواهم کرد. بیا شروع کنیم.

هدرز چیست؟

هدرز یک قطعه پس از فروش است که می توانید روی ماشین خود قرار دهید. هدرز قطعه ای است که در سیستم اگزوز شما قرار می گیرد.

سیستم هدرز

یک سر به سیلندرهای موتور شما (سرسیلندر) و سر دیگر به یک لوله اگزوز متصل می شود.

خودرو-موتور-اگزوز-سیستم
سیستم اگزوز خودرو

آن لوله سپس وارد مبدل کاتالیزوری، تشدید کننده، صدا خفه کن، سپس در نهایت لوله اگزوز می شود که از عقب ماشین شما خارج می شود.

در مجموع، شما یک سیستم اگزوز دریافت می کنید. اگر به سیستم اگزوز فابریک خودرو خود نگاه کنید، متوجه خواهید شد که یک منیفولد اگزوز به جای هدرز در سرسیلندر نصب شده است. چرا؟

نقش یک هدرز

نقش هدرز مانند منیفولد اگزوز است. در واقع، هدرز جایگزین منیفولدی می شود که از قبل در ماشین شما نصب شده است.

نقش هر دوی این قطعات این است که گاز داغی را که از سیلندرهای موتور شما تولید می‌شود، بگیرید، آنها را در یک جریان واحد ترکیب کنید، سپس از شر آنها خلاص شوید.

ماشین-موتور-اگزوز-هدر-2
هدرز اگزوز خودرو

 

دلیل اینکه شما یک منیفولد را به جای هدرز در خودروهای فابریک می بینید این است که ساخت آنها راحت تر و بسیار ارزان تر است. این گوشه ای است که می توان آن را بدون مشکل اساسی برش داد، بنابراین سازندگان این کار را به این روش انجام می دهند.

آن “صدای ماشین” از کجا می آید؟

آیا می دانستید که “صدای ماشین” که همه ما می شناسیم و دوست داریم فقط زمزمه انفجار است؟

درست است، موتور شما سوخت و هوا را می گیرد، جرقه می زند، منفجر می کند، و قدرت را برای حرکت ماشین شما جمع آوری می کند.

ماشین-موتور-اگزوز-صدا

امواج صوتی اساساً با محصول جانبی گاز حرکت می کنند. این بدان معنی است که از لوله عبور می کند و از صدا خفه کن شما خارج می شود (بخشی از سیستم اگزوز که قبلاً توضیح داده شد).

آیا می دانستید که تصمیم گیرندگان بزرگ و بد در سازنده خودروی مورد علاقه شما صدای جالبی را که ما دوست داریم دوست ندارند؟ در واقع، یک صدا خفه کن تنها کار این است که صدا را کاهش دهد. آنها آن را ساکت تر می کنند زیرا عموم مردم خواهان یک سواری آرام و آرام هستند.

آیا هدرزها صدای ماشین شما را بیشتر می کنند؟

آیا هدرز صدا خفه کن یا رزوناتور شما را تحت تاثیر قرار می دهد و صدای ماشین را بیشتر می کند؟ نه. هدر صدای کلی را کمی بهبود می بخشد، اما آن را بلندتر نمی کند.

اگر صدای یک ماشین دور موتور را با یک منیفولد در مقابل یک هدرز مقایسه کنید، احتمالاً فقط متوجه تفاوت تون خواهید شد. با هدرز صدا نرم تر و بلندتر می شود. اگزوز آن را غرغر تر و عمیق تر می کند.

با این حال، حجم یکسان خواهد بود. قبل از اینکه آن را ترک کنید، اجازه دهید به شما بگویم که واقعاً چه چیزی باعث می شود صدای ماشین شما بیشتر شود. قرار نیست فقط دلت را بشکنم و تو را بلند و خشک بگذارم.

راه های واقعی برای بلندتر کردن صدای ماشین شما

همانطور که وعده داده شده بود، در اینجا چند راه واقعی برای بلندتر کردن صدای ماشین شما آورده شده است.

نکات اگزوز رزوناتور

در فیزیک چیزی به نام فرکانس تشدید وجود دارد. این ایده ای است که یک موج صوتی می تواند در فرکانس خاصی ارتعاش کند که به طور عجیبی با یک قسمت خاص واکنش نشان می دهد. در مثال نکات رزوناتور، اگزوز شما از این نظریه استفاده می کند.

امواج صوتی که از موتور شما می‌آیند از نوک اگزوز رزوناتور عبور می‌کنند که به طور عمدی در فرکانس خاصی لرزش می‌کند و صدای بلندتری از همان مقدار اگزوز ایجاد می‌کند.

ماشین-موتور-رزوناتور-نوک اگزوز
نکات اگزوز 

با کمتر از 300ت می توانید یکی از این نکات را انتخاب کنید که فقط به دم اگزوز استاندارد شما متصل می شود.

ظاهر جالبی دارند، صدایی عالی دارند، سریع نصب می‌شوند و قانونی هستند.

تفاوت صدا زیاد نیست، اما قابل توجه است. همچنین لحن اگزوز شما را تغییر می دهد و آن را عمیق تر و تهاجمی تر می کند.

صدا خفه کن عملکرد

شخصا، راه مورد علاقه من برای بلندتر کردن صدای ماشین از طریق منبع اگزوز ریموت کنترل است. آنها ممکن است حدود یک میلیون برای قطعات و سپس هر کاری که صرف آن می شود هزینه داشته باشند. در بیشتر موارد، ایده خوبی است

عملکرد - اگزوز

اگزوز خود را سوراخ کنید (بسیار توصیه نمی شود)

اگر ماشینی با صدای بلندتر می‌خواهید و برایتان مهم نیست که چه صدایی میدهد، می‌توانید چند سوراخ دریل کنید. پیشاپیش می‌خواهم بگویم که من این اصلاح را پیشنهاد نمی‌کنم، اما قطعاً کار می‌کند.

اگر چند سوراخ قبل از صدا خفه کن ایجاد کنید، گاز قبل از مرطوب شدن خارج می شود و صدای بلندتری ایجاد می کند.

اکثر امواج صوتی همچنان از صدا خفه کن عبور می کنند، اما این یک صدای ثانویه اضافه می کند که بسیار خنک تر به نظر می رسد.

اگر می‌خواهید سوراخ‌هایی را دریل کنید، مطمئن شوید که بعد از مبدل کاتالیزوری هستند. انجام این کار قبل از گربه باعث آزاد شدن بخارات سمی از سوراخ ها می شود. حدود 5 سوراخ دریل کنید و از 3/8 بیت در مته خود استفاده کنید.

هشدار داده شود، اگر می خواهید به سیستم اگزوز از پیش سوراخ شده خود بازگردید، ممکن است واقعاً پرهزینه و وقت گیر باشد.

ورودی هوای سرد

اگر چند صد دلار برای خرج کردن دارید، با دریافت هوای سرد نتایج عالی خواهید گرفت. علم به این صورت عمل می کند: هوای سردتر اکسیژن بیشتری دارد. در انفجارهایی که در موتور شما رخ می دهد از اکسیژن استفاده می شود. اکسیژن بیشتر به معنای انفجارهای بیشتر و شدیدتر است.

عملکرد-مصرف هوای سرد
عملکرد ورودی هوای سرد

با احتراق قوی تر، واکنش بلندتر و عمیق تری دریافت خواهید کرد. این از اگزوز شما عبور می کند و از لوله اگزوز شما خارج می شود.

این می تواند چند ده اسب بخار قدرت شما را افزایش دهد و در نهایت صدا واقعاً خوب است. این در داخل محفظه موتور شما نصب می شود که انجام درست آن به تخصص و زمان نیاز دارد. با این حال، واقعاً خوب کار می کند.

نتیجه

همانطور که تازه متوجه شدید، نصب هدرها صدای ماشین شما را بلندتر نمی کند. صدای اگزوز شما کمی تغییر می کند و عملکرد شما را کمی بهبود می بخشد، اما ماشین شما صدای اگزوز خود را افزایش نمی دهد. اگر به دنبال بهبود حجم خودروی خود هستید، چند نکته را ذکر کردم.

motorsport
ارسال دیدگاه