تقویت سوخت پاش

سوزن انژکتور نارنجی tu5

فرق سوخت پاش تک سوراخ با سه سوراخ

انواع سوزن انژکتور

انژکتور از مهم‌ترین بخش‌های هر خودرویی می‌باشد که نقش حیاتی در سیستم سوخت رسانی و کار کرد آن دارد. کیفیت انفجار در سیستم سوخت رسانی انژکتوری وابسته به میزان سوخت و فشار تزریق آن که توسط پمپ بنزین میزان هوا و فشار ورود آن به سیلندر که توسط سوخت پاش و کیفیت جرقه‌ زنی که توسط شمعها انجام می‌شود است. در این بین اگر سوزن انژکتور کار خود را به درستی انجام ندهد احتراق صورت نمی‌گیرد و اتومیبیل حرکتی نخواهد داشت. در ادامه با تست سوزن انژکتور ، انواع سوزن انژکتور و نشانه های خرابی آن آشنا شوید.

سوزن انژکتور نارنجی tu5

سوزن انژکتور یا سوخت پاش چیست؟

سیستم‌های سوخت رسانی در اتومبیل به 2 دسته کاربراتوری و انژکتوری تقسیم می‌شود. با توجّه به پیشرفت علم در صنعت خودروسازی سیستم‌های انژکتوری برای مدیریت بهینه سوخت و مدیریت عملکرد موتور سیستم انژکتور همه‌گیر شده است. سیستم انژکتور از اجزای مختلفی چون سوزن انژکتور، سنسور دریچه گاز، سنسور دمای هوا، سنسور فشار هوا، سنسور دور موتور، سنسور ضربه، سنسور اکسیژن، سنسور دمای آب، انژکتور، کویل دوبل و دلکو تشکیل شده است.

انواع سوزن انژکتور

این قطعه براساس تعداد سوراخ‌های موجود در ساختارش به 3 دسته می‌شود.

سوخت پاش تک سوراخ

سوزن تک سوراخ ساده‌ترین نوع این قطعه هستند که در خودروهای سبک چون پراید استفاده می‌شوند.

 

سوخت پاش تک سوراخ

سوخت پاش سه سوراخ

سیستم‌های انژکتوری که سوخت را از سه سوراخ به محفظه احتراق اسپری می‌کنند از این نوع سوزن بهره‌ می‌گیرند که در قسمت انتهایی خود یعنی محل خروج سوخت دارای سه سوراخ هستند. به طور حتم سیستم‌هایی که دارای سوزن سه سوراخ هستند دارای راندمان بالایی هستند.

 

سوخت پاش سه سوراخ

سوخت پاش چهار سوراخ

قوی‌ترین نوع سوزن می‌باشد که اکثراً در خودروهای لوکس به‌کار برده می‌شوند. البتّه اگر خودروی شما قادر به این نوع سوزن باشد می‌توانید برای افزایش قدرت و راندمان موتور از این نوع در خودروی خود بهره بگیرید.

 

سوخت پاش 4 سوراخ

فرق سوخت پاش تک سوراخ با سوخت پاش سه سوراخ در چیست؟

همان‌طور که در قسمت بالا گفته شد تعداد سوراخ در افزایش راندمان موتور تاثیر گذار است. تنها تفاوت این دو مدل هم در همین می‌باشد که سوزن انژکتور سه سوراخ باعث افزایش قدرت بیشتر موتور نسبت به نوع تک سوراخ می‌شود.

نوع سوزن: همان‌طور که متوجّه شدید سوزن ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجّه به اینکه خودروی شما کدام نوع را می‌تواند پشتیبانی کند باید خریداری کنید.

برند: از آنجایی که این قطعه دارای اهمّیت بالایی در سیستم سوخت رسانی و بازدهی موتور می‌باشد بهتر است از برندهای معتبر و با کیفیت که دارای ضمانت اصالت کالا هستند استفاده کنید.

motorsport
ارسال دیدگاه