تیونینگ ماشین توربو در 3مرحله

مثال تیونینگ برای خودروهای توربوشارژ

معرفی تیونینگ ماشین توربو در 3 مرحله

 

STEP1 تغییر صدا خفه کن و ورودی

برخی می گویند که تغییر سیستم مکش باعث می شود خودرو بدون چربی کار کند (هوای بیشتر/سوخت کمتر) و به خودرو آسیب می رساند. با این حال تا زمانی که به شمع ها توجه شود و قطعات باقی مانده (مانند ECU) موجود باشد، بعید است که مشکلی ایجاد شود. درست است که افزایش مقدار هوا باعث لاغرتر شدن مخلوط می شود، اما با وجود ECU موجود، مخلوط تمایل به کمی غنی شدن دارد (سوخت بیشتر/هوای کمتر) بنابراین افزایش هوا اغلب می تواند مخلوط را به شرایط ایده آل نزدیک کند. . در HKS، تمام سیستم های ورودی و صدا خفه کن برای کار با ECU استوک طراحی شده اند و بنابراین نباید هیچ نگرانی در مورد ایمنی هنگام استفاده از محصولات HKS وجود داشته باشد.

 

STEP2 Step1 + “Boost Up”

بوست توسط یک EVC افزایش می‌یابد، اما ECU موجودی ممکن است با مشاهده بوست بیشتر از مقدار تنظیم شده، خطا را تشخیص دهد و برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، سوخت را کاهش دهد. برای جلوگیری از این امر، یک FCD می تواند سیگنال سطح پایین تری را به ECU ارسال کند و ECU را وادار کند که بوست از یک سطح مشخص بالاتر نرود. اما در عمل، برای متعادل کردن افزایش هوای ورودی، لازم است مقدار سوخت افزایش یابد. به عبارت دیگر، بهتر است از دستگاهی استفاده شود که بتواند هم به عنوان FCD و هم به عنوان چیزی که می تواند سوخت رسانی را کنترل کند مانند F-CON iS عمل کند. همچنین هنگام تعویض اینترکولر نیز باید به همین ترتیب عمل کرد.

 

STEP3 مرحله 2 + تغییر توربو

تغییر توربو می تواند منجر به افزایش شدید توان شود و بنابراین به طور کلی تغییر پمپ بنزینی که سوخت را از باک و همچنین انژکتورها می رساند به پمپ سوخت با ظرفیت بالاتر تغییر می کند. برخی از خودروها ممکن است نیاز به ارتقاء قطعات سوخت داشته باشند حتی با تنظیم “تقویت” و این می تواند از طریق فشارسنج های سوخت و همچنین عملکردهای نظارت بر F-CON کنترل شود که به کاربران امکان می دهد بررسی کنند که چقدر از ظرفیت انژکتور استفاده می شود. بسته به نوع توربو مورد استفاده و توان خروجی هدف، ممکن است نیاز به تعویض و تقویت برخی از قطعات موتو ر نیز باشد.

 

 

motorsport
ارسال دیدگاه