کیت‌های توربوشارژ شفیق پرفورمنس

کیت توربو xu7

توربوشارژر یا پرخوران (به انگلیسی: Turbocharger) و در اصطلاح عامیانه توربو، سامانه‌ای کمکی است که با تزریق هوای بیشتر به محفظه احتراق، توان خروجی و راندمان موتورهای درون‌سوز را افزایش می‌دهد.

کیت های توربو شفیق پرفورمنس قابل نصب بر روی تمامی محصولات ایران خودرو و سایپا میباشد.

کیت توربو xu7

خرید کیت توربو 405

مقرون به صرفه ترین روش برای ارتقای موتور عالی پرخوران کردن است.

مزایای به‌کارگیری توربوشارژر

۱- قدرت موتور به طرز قابل توجهی زیاد می‌شود و می‌توان از موتورهای با حجم کوچک، قدرت های بالایی گرفت.

۲- مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند.

دلیل عامیانه اش این است که چون قدرت موتور افزایش پیدا کرده پس لازم نیست زیاد تخته گاز رانندگی کرد و رانندگی در دورهای پایین باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

۳- راندمان توربوشارژر از سوپرشارژر بیشتر است، چون انرژی مورد نیاز خود را از گازهای خروجی از موتور می‌گیرد نه خود موتور و در نتیجه هیچ اتلاف انرژی وجود ندارد.

۴- به‌کارگیری توربو شارژر باعث کاهش آلایندگی می‌شود.

برای مثال سمند سورن و دناپلاس+ توربوشارژ استاندارد D مصرف آلایندگی را دارد.

توانایی کیت توربو شفیق پرفورمنس:

موتور توربو یا مجهز به سامانه توربوشارژر قدرت بیشتری از نمونه بدون به‌کارگیری این سامانه تولید نموده و در نتیجه مصرف سوخت کمتری نسبت به توان و اسب بخار تولید شده خواهد داشت. قدرت بیشتر موجب افزایش قابلیت‌های دینامیکی خودرو شده و شتاب‌گیری و سرعت خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. اکنون این موتورها عمومیت بیشتری پیدا کرده و به دلیل خواص دوگانه خود، بسیاری از خودروسازان معتبر جهان دست به به‌کارگیری آن در پیشرانه خودروهای تولیدی خود زده‌اند.

به دلیل تولید نیروی بیشتر، این قابلیت وجود داشته که موتورهای کوچک‌تری با توانایی مشابه طراحی و ساخته شوند. موتور کوچک‌تر با حجم موتور پایین‌تر نیز با کاهش وزن، شتاب خودرو را افزایش داده و رانندگی لذت بخش‌تری را برای راننده و سرنشینان رقم می‌زنند. اما در کنار افزایش توانایی‌های حرکتی، به همان دلایل مصرف سوخت نیز کاهش یافته و توانایی پیمودن مسافتی بیشتر را با میزان سوخت یکسان به خودرو می‌دهند.

در واقع به‌کارگیری توربوشارژر یا موتور توربو خودروی شما را به دو پیشرانه مجازی با عملکرد متفاوت مجهز خواهد کرد؛ یک پیشرانه کوچک و کم مصرف برای رانندگی در خیابان‌ها عادی و جابجایی‌های روزمره و یک موتور قدرتمند برای به‌کارگیری حداکثر توانایی‌ها و سبقت گرفتن سریع و شتابگیری‌های ناگهانی.

نگهداری از توربو:

سرویس توربو شارژ هر صدهزار کیلومتر است و عمری معادل عمر موتور ماشین دارد.

برای افزایش عمر توربوشارژ باید موارد زیر را رعایت کرد. مهم ترین نکته در نگهداری موتور های توربوشارژ تعویض به موقع روغن است و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به توربو باید هر ۵۰۰۰ کیلومتر روغن موتور تعویض گردد. روغن برای موتور مثل خون برای بدن انسان می باشد، اگر خون انسان آلوده شود باعث بیماری شده و اگر روغن کثیف باشد، باعث فرسودگی سریع قطعات موتور و توربوشارژ می گردد. توربوشارژ زمانی که وارد مدار می شود دوری در حدود ۱۲۰هزار دور در دقیقه دارد که می شود حدودا ۲۰۰۰ دور در ثانیه، اگر فقط ۱ ثانیه به شفت توربو روغن نرسد به راحتی می تواند گیرپاژ کند یا شفت آن بریده شود.

مسابقه و عملکرد:

کیت‌های توربوشارژر شفیق پرفورمنس با عملکرد مستقیم PowerMax™ برای علاقه‌مندانی طراحی شده‌اند که می‌خواهند عملکرد موتور را افزایش دهند و در عین حال نصب مستقیم OEM را حفظ کنند. با کالیبراسیون و تنظیم حرفه ای موتور، هوای کمپرسور بهینه شده جریان را افزایش می دهد و از توربوشارژر موجود بهتر عمل می کند. این محصولات برای استفاده شهری درست شده است و هیچگونه ایرادی در رانندگی روزمره به وجود نمی آید. نصب ممکن است بر گارانتی و مجوز کار تأثیر بگذارد.

بهترین در دوام، قابلیت اطمینان، و قدرت

محصولات انحصاري شفیق پرفورمنس مخصوص وسیله نقلیه شخصی و مهندسی شده اند برای نصب آسان. *نتایج عملکرد این محصول به شدت به تغییرات و تنظیم/کالیبراسیون بوست توربو وسیله نقلیه شما بستگی دارد. توان هدف نمایش داده شده دقیقاً بر اساس جریان خفه کردن نقشه کمپرسور (قابلیت کل توربو) محاسبه شده است که نشان دهنده قدرت بالقوه چرخ طیار است.

 

 

 

اطلاعات مهم محصول :

کیت‌های عملکرد سیستم توربوشارژ شفیق پرفورمنس محصولات حرفه‌ای پس از فروش هستند که برای خودروهای شهری طراحی شده‌اند  که در جاده‌های عمومی یا بزرگراه‌ها رانندگی می‌شوند. کیت‌های عملکرد شفیق پرفورمنس برای استفاده در وسایل نقلیه در جاده‌های عمومی یا سایر جاده‌هایی که قانون جاده‌های عمومی در آنها اعمال می‌شود، قانونی است . هر گونه تغییر وسیله نقلیه با استفاده از کیت های عملکرد شفیق پرفورمنس با مسئولیت خود شما است. از کیت‌های عملکرد شفیق پرفورمنس فقط با رعایت تمام قوانین، مقررات و مقررات (شامل اما نه محدود به انتشار، سر و صدا، مجوز عملیات، عملکرد، ایمنی، و جنبه‌های تایید نوع) استفاده کنید. تغییر وسیله نقلیه با استفاده از کیت های عملکرد شفیق پرفورمنس ممکن است به ویژه بر گارانتی، مجوز عملیات یا تایید نوع خودرو تأثیر بگذارد.

اولین قدم در انتخاب کیت توربو مناسب این است که اهداف و اهداف آینده خود را برای ماشین یا خود بدانید. این احتمالاً مهمترین مرحله است زیرا می تواند در هزینه های خود صرفه جویی کند و به شما امکان می دهد کیت مناسب را خریداری کنید. کیتی که می‌خواهید برای برنامه‌هایی که به شدت بر مسابقه متمرکز شده‌اند بخرید ممکن است بسیار متفاوت از کیتی باشد که برای یک برنامه خیابانی خریداری می‌کنید. برای کسی که بهترین های هر دو دنیا را می خواهد یا در ادامه راه قدرت بیشتری می خواهد، حد وسطی وجود دارد.

 

منیفولد توربو

اغلب مردم به پشت سر منیفولد/توربوی توربو نگاه می کنند و فقط روی خود توربوشارژر تمرکز می کنند. این اولین اشتباهی است که اغلب انجام می شود. بدون محصولات پشتیبان با کیفیت، یک توربو آنطور که باید عمل نمی کند. هدرز توربو منیفولد/توربو نقش کلیدی در کل سیستم دارد. گازهای خروجی از اگزوز را به سمت توربو می فرستد، ممکن است محل قرارگیری توربو را تعیین کند و ممکن است اندازه توربوی قابل نصب را محدود کند.

 

جریان اگزوز نه تنها در کاربردهای توربو بلکه در همه کاربردها بسیار مهم است. یک هدرز محدود کننده ممکن است باعث شود توربو کندتر بچرخد و فشار اگزوز اضافی اضافه کند که باعث می شود توربو آنطور که باید عمل نکند. این یک معاوضه است که باید برای هر برنامه در نظر گرفته شود.

 

قرار دادن توربو بسیار مهم است و بسیاری از برنامه ها دارای مکان های متعددی هستند که می توان توربو را در آن قرار داد. با آن، اندازه فلنج توربو بسته به کاربرد و منیفولد مورد استفاده متفاوت است. برای اکثر کاربردهای چهار سیلندر با اسب بخار کمتر، از فلنج T3 برای قرار دادن توربوهای کوچکتر استفاده می شود . برای بسیاری از کاربردهای چهار سیلندر اسب بخار بزرگتر، شش سیلندر و برخی کاربردهای هشت سیلندر، از فلنج T4 استفاده می شود. در کاربردهای با قدرت بالاتر از فلنج T6 یا V باند استفاده می شود، اما بیشتر اوقات برای موتورهای V6 و V8 استفاده می شود.

 

تعیین اندازه توربوشارژر دشوارتر است. خوشبختانه راه های زیادی برای رسیدن به هدف وجود دارد، بنابراین انتخاب توربوشارژر نباید کامل باشد. یک توربوشارژر را می توان به سمت سرد (کمپرسور) و سمت گرم (توربین) تقسیم کرد. سمت کمپرسور هوای تازه را وارد می‌کند، آن را فشرده می‌کند و آن را به مسیر ورودی/لوله‌های شارژ خارج می‌کند. طرف داغ جایی است که گازهای خروجی قبل از خروج از لوله پایین می روند. هر دو طرف فوق العاده مهم هستند.

 

هنگام انتخاب کیت توربو شارژ شفیق پرفورمنس، کاربرد و هدف وسیله نقلیه را در نظر داشته باشید. یک خودروی مسابقه‌ای میخواهید یا شهری ، برخی ممکن است خواهان توربوشارژری باشند که می‌توانند در آن رشد کنند و از مزایای داشتن یک توربوشارژر بزرگ‌تر استفاده کنند. بسیار وابسته به هدف است و مشاوره در مورد ساخت کیت توصیه می شود.

motorsport
ارسال دیدگاه